مجله تفریحی ایرانی

مجله تفریحی ایرانی که مطالب مختلفی در زمینه های مختلف منتشر می کند

مجله تفریحی ایرانی

مجله تفریحی ایرانی که مطالب مختلفی در زمینه های مختلف منتشر می کند

طبقه بندی موضوعی

چه مقدار خرما بخوریم؟

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۸ ق.ظ

چه مقدار خرما بخوریم؟سوال امروزه بسیاری از افراد این است که میزان لازم برای سلامت بدن خود، روزانه دریافت چه مقدار خرما می باشد؟ از این اکثریت به دنبال منابعی موثق برای آگاهی از این نکته بسیار مهم درباره میزان مصرف خرما هستند. بنابراین ما در زیر مطلبی را در این باب آورده ایم تا چراغ راهی برایی افرادی باشد که در پی دانستن این نکته مهم مصرف خرمای لازمه برای بدن هستند.

 

عده ای معتقدند که خرما به سبب ارزش غذایی بسیار بالایی که داراست، ضروری است که مرتب  و مکرر استفاده شود و همچنین هرروز انواع میان وعده ها و غذاها  و یا نوشیدنی ها و دسر های مختلف با خرما درست کنند. خرما در سفره غذایی این افراد به عنوان یکی از اصلی ترین مواد غذایی مغذی مورد استفاده در انواع غذا ها و خوراکی های آن ها می باشد.

در مقابل این ها عده ای نیز بر این باورند که خرما بخاطر داشتن قند بسیار بالا و زیادش می تواند موجب بیماری های بسیاری از جمله دیابت شود و مشکلاتی را در بدن به وجود آورد.

 

نظر به تحقیقات و گزارشات جمع آوری شده توسط محققین و دانشمندان قدیم و جدید و همچنین بر اساس آزمایشات دقیق صورت گرفته بر روی خرما، مشخص گردیده که خرما به عنوان یکی از مغذی ترین و مقوی ترین مواد غذایی می باشد و بر همگان شناخته شده است. این میوه مغذی از زمان قدیم تا کنون بر سفره غذایی ایرانی ها و بسیاری از کشورهای خارج از کشور به عنوان ماده مکمل شناخته شده است و بسیاری از ائمه و بزرگان توصیه بسیاری را بر مصرف خرما در زمان های متفاوت مانند افطار ماه مبارک رمضان و ماه محرم داشته و دارند.

 

منبع : https://datesshop.ir/%da%86%d9%87-%d9%85%d9%82%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d8%a8%d8%ae%d9%88%d8%b1%db%8c%d9%85%d8%9f%f0%9f%8c%9f/

  • اسحاق رئوفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی